Popia Nestum vs Popia Coklat Moist

Assalammualaikum..

Okay raya pun dah nak dekat..lah tiba2 nak dekat baru bape ari jew..huhu so before lagi bape ari je aku nak masuk BMI,so aku merajinkan diri nak wat popia..FYI ni first trial okay.. FYI jugak first trial aku wat kuih2 ni..sebab aku ni memang tak ada hati nak wat..tiba2 aku dapat hidayah plak nak wat,,alhamdulilah.. ;)

Okay nak wat benda alah ni tak de lah susah bebenor cuma leceh je nk gulung popia 2..sakit gak r pinggang ni duk mengadap kulit popia 2..nasib baik di bantu oleh mama and aziq..

BAHAN2 YANG DIPERLUKAN
  • kulit popia (jenama pape pun tak pe)
  • tepung gandum
  • *nestum         
  • *horlick/susu tepung
  • *gula pasir halus/gula ising
CARA2 NYA
  • kulit popia di bahagi kepada bape bahagian yang kowang nak, then gulung dan gam kan guna tepung gandum yang di campur dgn air
  • pas 2 goreng la kulit popia 2..jgn kuning sangat ala2 je,then toskan popia 2 er
  • bahan2 yang * tersebut di blend. guna blender kering okayyy.. if kowang guna gula ising tak payah blend. just blend nestum and horlick/susu tepung..lepas 2 baru campurkan mereka bersama
  • bila dah siap bahan yang di blend sirakan popia tadi dgn bahan yang di blend..
  • okayy siap dan boleh di cekik beramai-ramai.. ;)
dalam proses

dah pek dalam bekas




cokelat moist version kononn..

selamat mencuba kawan2..hahaha ;p

2 comments:

Unknown said...

UniKL BMI?

syazwan akid said...

nyum nyum nyum.. mesti sedap... kn :)

Salam singgah sahur..